ISO 19011 2011 – Anexa B.7: Interviurile in audit

Interviurile sunt unele dintre cele mai eficace mijloace prin care auditorii strang informatii despre sistemele de management. Ele pot avea loc fie prin interactiuni directe, fata in fata, fie prin utilizarea unor tehnologii de comunicare la distanta. Oricum ar fi, metodele folosite trebuie sa il ia in considerare pe cel intervievat si sa se adapteze situatiei. Mai jos sunt listate unele dintre aspectele pe care ar trebui sa le ia in considerare auditorii care iau interviuri.

1. Planificati-va interviurile.

1.1. Programati interviurile in avans.
1.1.1. Programati interviuri cu oameni care ocupa nivelurile si functiile corespunzatoare.
1.1.1.1 Asigurati-va ca acestia desfasoara activitati sau sarcini care se incadreaza in domeniul auditului.
1.1.2. Programati interviuri in timpul normal de lucru si la locul de munca al intervievatului (daca acest lucru este posibil).
1.2. Alegeti tipul de intrebari pe care planuiti sa le puneti.
1.2.1. Aveti in vedere intrebari deschise, inchise si sugestive.

2. Luati interviurile.

2.1. Incercati sa-l faceti pe intervievat sa se simta in largul lui inainte de a incepe.
2.2. Explicati de ce este necesar sa ii puneti intrebari.
2.2.1. Explicati de ce poate fi nevoie sa va luati notite.
2.3. Incepeti prin a-l ruga pe intervievat sa isi descrie munca.
2.4. Recapitulati rezultatele interviului cand ati terminat.
2.5. Treceti in revista rezultatele interviului impreuna cu intervievatul.
2.6. Multumiti-i intervievatului pentru participarea sa.

Comments are closed.